onsdag 4 maj 2011

Anteckning

För att bättre kunna dölja mina upptäckter har jag beslutat mig för att utveckla ett hemligt språk, kallat magisk runskrift.

Magisk runskrift

Vid skrift: byt plats på varje bokstav med bokstaven omedelbart innan. Vid läsning: byt plats på varje bokstav med bokstaven omedelbart efter.
Idiotiskt! Vad händer vid början av ordet?

Vid skrift: skriv med vänster hand, börja till vänster på pappret och skriv åt höger. Vid läsning: fäst pappret på väggen upp och ner och vrid på huvudet åt vänsterhöger nej vänster

Vid skrift: byt ut varje bokstav mot föregående bokstav i abǧadī. Vid läsning: Byt ut varje bokstav mot efterföljande bokstav i abǧadī. Brist: Man kan inte skriva ش för den kommer som bekant först i abǧadī. Siffror går såklart ej heller att skriva, de är ej med i abǧadī.

Vid närmare eftertanke har jag beslutat mig för att inte använda magisk runskrift i det att det 1. tar för lång tid och 2. är för svårt att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar